Regulamin sklepu internetowego
§1 Postanowienia Ogólne
1.1. Niniejszy regulamin reguluje zasady korzystania ze Sklepu internetowego prowadzonego pod
adresem http://flexivisage.pl/sklep/.
1.2. Sklep internetowy, działający pod adresem http://flexivisage.pl/sklep/ (zwany dalej: Sklep
internetowy FlexiVisage), jest prowadzony przez Marię Maklakiewicz, prowadzącą działalność
gospodarczą pod firmą Maria Maklakiewicz Lingua, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP
1181923676, REGON 147103341 (zwaną dalej „Usługodawcą/Sprzedającym”).
1.3. Dane teleadresowe przedsiębiorcy, umożliwiające Kupującemu kontakt ze Sprzedawcą:
1) adres pocztowy: ul. Kolejowa 47A/159, 01-210 Warszawa;
2) numer telefonu: tel.: 506-130-925;
3) adres poczty elektronicznej: maria@flexivisage.pl.
1.4. Regulamin sklepu internetowego FlexiVisage umieszczony jest nieprzerwanie na stronie
internetowej www.flexivisage.pl w sposób umożliwiający Klientom jego pozyskanie, odtwarzanie i
utrwalanie jego treści. Regulamin jest również udostępniany Klientom przed zawarciem umowy.
§ 2 Definicje
Pojęcia, którymi posługuje się niniejszy regulamin oznaczają:
2.1. Konsument – jest nią osoba fizyczna w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego,
2.2. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – jest nią osoba fizyczna zawierająca umowę
bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie
posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
2.3. Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą
osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu
działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z
jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
2.4. Usługodawca/Sprzedawca – Sklep internetowy FlexiVisage, http://flexivisage.pl/sklep/, Maria
Maklakiewicz Lingua prowadzony przez Marię Maklakiewicz, prowadzącą działalność
gospodarczą pod firmą Maria Maklakiewicz Lingua, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP
1181923676, REGON 147103341.
2.5. Sklep internetowy – sklep internetowy prowadzony pod adresem http://flexivisage.pl/sklep/
przez Marię Maklakiewicz.
2.6. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 Kwietnia 1964r. (Dz.U.2020.1740),
2.7. Produkt – dostępna w Sklepie Internetowym (1) rzecz ruchoma (w tym rzecz ruchoma z
elementami cyfrowymi, tj. zawierająca treść cyfrową lub usługę cyfrową lub z nimi połączona w
taki sposób, że brak treści cyfrowej lub usługi cyfrowej uniemożliwiłby jej prawidłowe
funkcjonowanie), (2) treść cyfrowa lub (3) usługa (w tym usługa cyfrowa i inna niż cyfrowa)
będące przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą,
2.8. Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8
ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U.2020.344),
2.9. Klient/Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą
prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje lub planuje dokonać
Zamówienia w ramach Sklepu Internetowego z wykorzystaniem drogi elektronicznej, w tym
również Konsumenta, Przedsiębiorcę na prawach konsumenta oraz Przedsiębiorcę,
2.10. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, w którym to Klient akceptuje ofertę sprzedaży
Sprzedawcy, która zawiera w szczególności cenę, rodzaj, ilość Produktów w ramach Umowy
Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
2.11. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a
Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Poprzez Umowę Sprzedaży rozumie się
także odpowiednio umowę o dostarczanie treści cyfrowych lub usługi cyfrowej (w przypadku
Produktów będących treściami cyfrowymi lub usługami cyfrowymi) oraz umowę o świadczenie
usług (w przypadku Produktu będącego usługą inną niż usługa cyfrowa).
2.12. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
(Dz.U.2020.287).
§ 3 Zasady korzystania ze sklepu internetowego
3.1. Ceny wszystkich Produktów w Sklepie Internetowym są cenami brutto oraz są wyrażone w
złotych polskich. Odstępstwa od zasady waluty polskiej są wyraźnie zaznaczone obok ceny
Produktu.
3.2. Sprzedawca używa w Sklepie internetowym FlexiVisage kodów rabatowych upoważniających
do zakupu Produktów z rabatem zamieszczonym na kuponie. Kody rabatowe nie podlegają
zamianie na równowartość pieniężną.
3.3. Do złożenia zamówienia w sklepie internetowym FlexiVisage konieczna jest akceptacja
niniejszego Regulaminu.
3.4. Do skutecznego złożenia zamówienia w Sklepie internetowym FlexiVisage konieczne jest
posiadanie urządzenia z dostępem do Internetu umożliwiające przeglądanie stron internetowych, a
także klawiatura lub inne urządzenie umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy
elektronicznych. Zaleca się korzystanie z najnowszych wersji przeglądarek internetowych: Firefox,
Chrome, Internet Explorer, Microsoft Edge, Opera, Safari dla systemu OS X, itd.
3.5. Strona Sklepu internetowego korzysta z technologii Responsive Web Design (RWD), która
dopasowuje treść strony do urządzenia na którym jest ona wyświetlana. Strona Sklepu jest
przygotowana do wyświetlenia zarówno na komputerach stacjonarnych jak i również urządzeniach
mobilnych.
3.6. Strona Sklepu internetowego FlexiVisage posiada certyfikat SSL – bezpieczny protokół
szyfrowania komunikacji.
§ 4 Warunki zawierania umowy sprzedaży
4.1. Zamówienia w sklepie internetowym FlexiVisage można dokonywać poprzez wypełnienie
odpowiednich formularzy dostępnych na stronach sklepu.
4.2. Klient podczas składania zamówienia jest zobowiązany do podania prawidłowych danych
osobowych: imienia i nazwiska, adresu zamieszkania, adresu e-mail oraz telefonu komórkowego.
4.3. Po otrzymaniu zamówienia, Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie
informuje o przyjęciu Zamówienia do realizacji. Potwierdzenie zamówienie odbywa się poprzez
przesłanie przez Sprzedającego do Klienta odpowiedniej wiadomości mailowej na adres podany w
formularzu zamówienia. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez
Sprzedającego, umowa uważana jest za zawartą.
4.4. Udostępnienie oraz utrwalenie treści umowy sprzedaży następuje poprzez udostępnienie
niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego, przesłanie stosownej
informacji na adres mailowy Klienta podany przy składaniu zamówienia, o którym mowa w §4 pkt.
4.2.
§ 5 Sposób płatności i termin płatności
5.1. W sklepie FlexiVisage istnieje możliwość płatności w jeden z następujących sposobów:
– przelew na konto bankowe Sprzedawcy,
– za pośrednictwem usług płatniczych dostawców zewnętrznych,
– płatność gotówką przy usłudze wykonywanej na żywo.
5.2. Po złożeniu zamówienia, Klient otrzymuje drogą poczty elektronicznej (e-mail) numer
rachunku bankowego, na który należy przelać właściwą kwotę. Z chwilą zaksięgowania wpłaty na
rachunku bankowym sklepu FlexiVisage, zamówienie jest przekazywane do realizacji.
5.3. Sklep internetowy FlexiVisage umożliwia realizację płatności za pomocą systemu ratalnego
Twisto. Szczegółowe informacje o podmiotach realizujących przedmiotową usługę dostępne są na
stronie Życie nie zaczeka, Twisto tak – Twisto.
5.4. Sklep internetowy FlexiVisage umożliwia wpłatę należności za pośrednictwem
następujących zewnętrznych serwisów płatności elektronicznych takich jak:
-imoje,
-BLIK,
-Twisto.
5.5. Klient jest obowiązany do dokonania płatności za pomocą jednego z wyżej wymienionych
sposobów w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy sprzedaży. W przeciwnym
razie zamówienie zostanie anulowane.
§ 6 Dostawa
6.1. Zamówione Produkty są dostarczane wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz
krajów Unii Europejskiej, pod adres wskazany przez Klienta w formularzu zamówienia.
6.2. Czas wysyłki Produktów jest oznaczony na stronach Sklepu internetowych FlexiVisage wynosi
maksymalnie trzy dni robocze. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby dostawa Produktu
nastąpiła jak najszybciej. W przypadku niemożliwości dostawy Produktu w wyżej wymienionym
czasie, Kupujący zostanie o tym niezwłocznie poinformowany.
6.3. Dostawa zamówionych Produktów odbywa się za pośrednictwem:
– Kurier InPost,
– InPost Paczkomaty,
– DPD (w przypadku wysyłek zagranicznych).
6.4. W momencie przekazania Produktu firmie kurierskiej Kupujący jest powiadamiany o tym
fakcie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres podany w zamówieniu.
6.5. Koszty dostarczenia Produktu, które oprócz ceny za Produkt ponosi Klient, są podawane na
stronie internetowej Sklepu przy składaniu Zamówienia.
6.6. W momencie przyjęcia Produktu przez Klienta, Produkt staje się własnością Klienta.
6.7. W przypadku gdy przedmiotem Umowy Sprzedaży jest Produkt będący treścią cyfrową lub
usługą cyfrową, dostęp do Produktu udzielany jest niezwłocznie po zaksięgowaniu płatności
poprzez np. udostępnienie treści lub usługi cyfrowej na Koncie Klienta w Sklepie Internetowym lub
przesłanie unikalnego linku (adresu URL) umożliwiającego uzyskanie tego dostępu na adres poczty
elektronicznej wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
6.8. Korzystanie z Produktów – treści i usług cyfrowych dostępnych w Sklepie Internetowym
możliwe jest przez czas określony umową, na warunkach licencyjnych obowiązujących dla danego
Produkt zgodnie z informacjami podanymi w jego opisie, a w razie ich braku – w sposób oraz w
zakresie niezbędnym do korzystania z Produktu zgodnie z jego przeznaczeniem i tematyką,
wyłącznie dla własnego, osobistego użytku Klienta. Jeżeli indywidualne warunki licencyjne
Produktu nie stanowią inaczej, Klientowi na podstawie Umowy Sprzedaży nie przysługują żadne
prawa autorskie do Produktu – treści i usług cyfrowych, a w szczególności nie ma on prawa do ich
rozpowszechniania lub wprowadzania do obrotu w jakiejkolwiek formie.
§ 7 Odstąpienie do umowy
7.1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych
odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów
określonych w niniejszym paragrafie Regulaminu.
7.2. Aby skorzystać z prawa, o którym mowa w punkcie poprzedzającym, Konsument powinien
poinformować o tym Sprzedawcę, składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie
powinno zostać wysłane drogą elektroniczną na adres mailowy Sprzedawcy: maria@flexivisage.pl.
Konsument może skorzystać w tym celu z formularza odstąpienia od umowy udostępnionego mu
przez Sprzedawcę lub wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta,
jednak nie jest to obowiązkowe. Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy wystarczy
wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu złożone po terminie, o
którym mowa w §7 pkt. 7.1, nie wywołuje skutków prawnych.
7.3. Formularz oświadczenia o odstąpieniu od umowy (załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu)
jest udostępniany Kupującemu w formie elektronicznej na stronie: regulamin sklepu
(flexivisage.pl).
7.4. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
a. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do
przeniesienia jego własności (np. Produkt będący rzeczą ruchomą) – od objęcia Produktu w
posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w
przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub
w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na
regularnym dostarczaniu
Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
b. dla pozostałych umów (np. Produkt będący treścią cyfrową lub usługą cyfrową) – od dnia
zawarcia umowy.
7.5. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu. Konsument ma obowiązek
należycie zabezpieczyć odsyłany Produkt tak, aby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie.
7.6. Konsument zobowiązany jest do dokonania zwrotu Produktu niezwłocznie, jednak nie
później niż w terminie 14 dni od daty, w której odstąpił od umowy. Sprzedający może zastrzec, iż w
przypadku odstąpienia od umowy, Produkt podlegający zwrotowi zostanie odebrany przez niego
lub osobę przez niego upoważnioną. Zwrot Produktu powinien nastąpić na adres: Paryska 17/17,
03-945 Warszawa
7.7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem
korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Produktu.
7.8. W przypadku odstąpienia od umowy wszystkie dokonane przez Konsumenta płatności, w
tym koszty dostarczenia Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego
przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w
Sklepie Internetowym), zostaną zwrócone przez Sprzedawcę niezwłocznie, nie później jednak niż
w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia Kupującego o odstąpieniu
od umowy. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Produktu z
powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej. Zwrot płatności zostanie zrealizowany przy użyciu takiego samego
sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument. Sprzedawca w porozumieniu ze Konsumentem może
ustalić inny sposób zwrotu, który nie będzie wiązał się z koniecznością poniesienia przez
Konsumenta dodatkowych kosztów.
7.9. W przypadku Produktu będącego usługą, której wykonywanie – na wyraźne żądanie
Konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, Konsument, który
wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za
świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie
do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub
wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest
wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
7.10. W przypadku Produktu będącego treścią cyfrową lub usługą cyfrową stosuje się poniższe
dodatkowe zasady – w pozostałym nieuregulowanym niżej zakresie znajdują zastosowanie
pozostałe postanowienia paragrafu 7. Regulaminu:
a. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie Produktu – treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej – Sprzedawca od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy nie
może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez
Konsumenta w trakcie korzystania z Produktu – treści cyfrowych lub usługi cyfrowej –
dostarczonych przez Sprzedawcę, z wyjątkiem treści, które: (1) są użyteczne wyłącznie w związku
z treścią cyfrową lub usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy; (2) dotyczą wyłącznie
aktywności Konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej
dostarczonych przez Sprzedawcę; (3) zostały połączone przez Sprzedawcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków; (4) zostały wytworzone przez Konsumenta wspólnie z innymi
Konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać. Z wyjątkiem przypadków, o których mowa
wyżej w pkt (1)–(3), Sprzedawca na żądanie Konsumenta udostępnia mu treści inne niż dane
osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie korzystania z
treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez Sprzedawcę. W przypadku odstąpienia
od umowy Sprzedawca może uniemożliwić Konsumentowi dalsze korzystanie z treści cyfrowych
lub usługi cyfrowej, w szczególności przez uniemożliwienie Konsumentowi dostępu do treści
cyfrowych lub usługi cyfrowej lub zablokowanie jego konta w Sklepie, co nie ma wpływu na
uprawnienia Konsumenta, o których mowa w zdaniu poprzednim. Konsument ma prawo odzyskać
treści cyfrowe od Sprzedawcy nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony Sprzedawcy, w rozsądnym
terminie i powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu maszynowego.
b. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie Produktu – treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej, Konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
7.11. Prawo do odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do umów ujętych w art. 38 Ustawy o
Prawach Konsumenta, a w szczególności w przypadków umów: (1) o świadczenie usług, za które
Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za
wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i
przyjął to do wiadomości; (2) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany,
wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający
szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia; (5) w której przedmiotem
świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu
opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeni; (6) o dostarczanie treści cyfrowych
niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny,
jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został
poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę
utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał
Konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o
Prawach Konsumenta.
7.12. Postanowienia niniejszego paragrafu 7. Regulaminu dotyczące Konsumenta stosuje się
również do Przedsiębiorców na Prawach Konsumenta.
§8 Reklamacje
8.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta są określone powszechnie
obowiązującymi przepisami prawa oraz poniższymi postanowieniami Regulaminu. Poniżej
wskazane są dodatkowe informacje dotyczące przewidzianej przez prawo odpowiedzialności
Sprzedawcy za zgodność Produktu z Umową Sprzedaży:
a. W przypadku reklamacji Produktu – rzeczy ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z elementami
cyfrowymi), z wyłączeniem jednak rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści
cyfrowej – zakupionego przez Klienta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od
dnia 1. stycznia 2023 r. odpowiedzialność Sprzedawcy określają przepisy Ustawy o Prawach
Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. Stycznia 2023 r., w szczególności art. 43a –
43g Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres
odpowiedzialności Sprzedawcy względem Konsumenta, w razie braku zgodności Produktu z
Umową Sprzedaży.
b. W przypadku reklamacji Produktu – treści lub usługi cyfrowej lub rzeczy ruchomej, która
służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez Klienta na podstawie Umowy
Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1. Stycznia 2023 r. lub przed tym dniem, jeżeli
dostarczanie takiego Produktu miało nastąpić lub nastąpiło po tym dniu odpowiedzialność
Sprzedawcy określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od
dnia 1. stycznia 2023 r., w
szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w
szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Konsumenta, w razie
braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży.
8.2. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych, powstałych podczas dostawy lub w
przypadku skierowania innej reklamacji do Sprzedającego, Kupujący powinien przesłać zgłoszenie
pisemnie na adres e-mail maria@flexivisage.pl.
8.3. W reklamacji zaleca się wskazać: wadę, jaką zdaniem Klienta Produkt posiada, oraz jeżeli
jest to możliwe – udokumentować rzeczoną wadę, datę wystąpienia wady, żądanie sposobu
doprowadzenia do zgodności Produktu z umową lub inne roszczenie Klienta oraz podać dane
kontaktowe. Powyższe wymogi mają charakter zaleceń, ich brak nie ma wpływu na skuteczność
reklamacji.
8.4. Sprzedawca w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia ustosunkuje się do zgłoszenia.
8.5. Powyższe postanowienia dotyczące Konsumenta stosuje się również do Przedsiębiorców na
Prawach Konsumenta.
8.6. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego
Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz
zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych
powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji
społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich
Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu
Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
8.6.1. http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
8.6.2. http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
8.6.3. http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
8.7. Klient będący Konsumentem posiada w szczególności (lecz nie wyłącznie) następujące
przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń:
8.7.1. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o
którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (tekst jednolity:
Dz.U. z 2019 r., poz. 1668 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej
Umowy Sprzedaży.
Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa
rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017 r. w sprawie określenia regulaminu
organizacji i działania stałych polubownych stałych sądów polubownych przy wojewódzkich
inspektorach inspekcji handlowej. (Dz.U. z 2017 r. poz. 1356).
8.7.2. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji
Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (tekst
jednolity: Dz.U. z 2019 r., poz. 1668 ze zm.), z wnioskiem o pozasądowe rozwiązanie sporu między
Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez
wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach
internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
8.7.3. Klient może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi także źródło informacji na temat form
pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i
Konsumentami.
§ 9 Dane osobowe
9.1. Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca.
9.2. Zasady ochrony danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności sklepu internetowego
FlexiVisage dostępnego na stronie: polityka prywatności (flexivisage.pl).
§ 10 Postanowienia końcowe
10.1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania z ważnych przyczyn zmian w
niniejszym Regulaminie. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w odpowiednim terminie
wskazanym przez Sprzedawcę, nie krótszym jednak niż 7 dni.
10.2. Zmieniony Regulamin wiąże Kupującego/Klienta, jeżeli zostały zachowane wymagania
określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest został on prawidłowo powiadomiony o
zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia.
10.3. Zgodnie z art. 8 ust. 3 pkt 2 lit. b ustawy z 18.7.2002 r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną podmiot korzystający ze strony Sklepu internetowego zobowiązany jest do
nieumieszczania na tej stronie treści o charakterze bezprawnym.
10.4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mieć będą
odpowiednie przepisy Kodeku cywilnego oraz ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta.
10.5. Niniejszy Regulamin jest dostępny pod adresem internetowym regulamin sklepu
(flexivisage.pl).
10.6. Umowy ze sprzedawcą zawierane są w języku polskim.
10.7. Regulamin wchodzi w życie z dniem 24 maja 2023 r.